17:53

Det här skrev min fina vän Julie till mig när jag mådde som sämst.
Himla fint, blir fortfarande tårögd när jag läser det.

Till Tilda

Söndag 15 mars
2009.

Jag vill inte slänga ur mig saker jag inte förstår mig på.
Som till exempel kärlek.
Jag har ingen erfarenhet
Inget att jämföra med.
Inget ess i skjortärmen.
Ingen skyddsväst jag kan låna ut.
Jag har inget skydd.
Men jag vill kunna beskydda dig!

Om jag kunde så skulle jag förminska mig själv.
Så jag blir lika liten som en tändsticka.
Jag skulle gömma mig i din ficka.
Se allt du upplever
Känna allt du känner.
Jag skulle vara som en minimal livvakt.
Jag skulle ha vaktat ditt hjärta.

Dock är ju det där bara en önskan.
En principsak mellan verkligheten och fantasin.
Men om jag hade tillgång till en ande med 3 önskningar
så hade detta varit min första.
En önskan om att du inte skulle behöva
uppleva det du upplever nu.

Något jag kan säga eller rättare sagt citera:
Vissa kärlekshistorier är inte romaner. Utan noveller.
- men det är lika mycket kärlek i dem.
& när man är på sista kapitlet så gör det fortfarande
lika ont.

& det min älskade vän.
Det kan ingen ta ifrån dig.
Din Julie.

Kommentarer
Postat av: din julie

<3

2009-10-04 @ 17:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0